Seri Pengumuman

Seri Admin mengucapkan SELAMAT BERCUTI kepada semua warga SK Seri Gading. * Berhati-hati ketika memandu Ingatlah orang tersayang.

~A trip to Kuala Lumpur-Part 2~

Thursday, January 6, 2011
Ah~ Akhir nya dapat juga Seri Admin duduk dan mengadap blog ni. OK, bahagian 2 lawatan ke Kuala Lumpur. Sebaik sahaja kami turun di perhentian Kuala Lumpur, kami terus menaiki bas untuk ke destinasi seterusnya iaitu, Taman Burung Kuala Lumpur.
Taman burung ini merupakan Taman burung yang terbesar di Malaysia. Dipercayai terdapat lebih dari 2,000 ekor burung pelbagai spesis terdapat di sini. Termasuklah burung nuri, enggang, serindit, kakak tua, kuang dan bangau. Seri Admin paling terpesona dengan kecantikan burung merak ni.
credit to hazel-saranghanikka.blogspot.com
Ha, ni gambar yang Seri Admin ambil sendiri pakai mobile phone. Seri Admin amat teruja bila dapat tengok merak ni depan mata. Yelah, selama ni tengok kat zoo, burung-burung ni tinggal dalam sangkar kan. Kat sini, semua burung terbang bebas. Boleh dipegang kalau yang jinak. Cakap pasal jinak, anak murid Seri Admin ada yang berpeluang memberi makan burung-burung ni.
Laili antara yang sempat dan berani memberi makan pada burung-burung ni. Tengok la tu, sampai bertenggek di kepala. Yang menjerit-jerit, lain la pulak cerita nya kan. 
Taman burung ini sangat luas. Penat jugak meneroka semua bahagian, tapi kami puas hati kerana dapat melihat sendiri burung-burung ini dari dekat.

0 comments:

Post a Comment